Sunday, June 19, 2011

koleksi ..mutiara madah..

Aku bukanlah orang yang hebat..
 tapi aku mahu belajar dari orang2 yang hebat..
aku adalah orang biasa..
tapi aku ingin menjadi orang yg luar biasa..
aku bukanlah org yang istimewa..
tapi aku ingin membuat seseorang menjadi istimewa..




saya percaya esok sudah tidak boleh mengubah apa yang berlaku
hari ini..
tapi hari ini masih boleh mengubah apa yang akan terjadi pada
hari esok..



kita sering mahukan hari yang cerah..
tetapi allah lebih tahu hakikat hujan perlu diturunkan..



apabila kamu merasa letih kerana berbuat kebaikan,
sesungguhnya keletihan itu akan hilang dan kebaikan itu akan kekal..
dan sekiranya kamu berseronok dengan dosa,
sesungguhnya keseronokan itu akan hilang dan dosa yang dilakukan akan kekal..



cinta tak pernah meminta,
ia sentiasa memberi..
cinta membawa penderitaan,
tetapi tak pernah berdendam..
dimana ada cinta,di situ ada kehidupan..



jika ingin mendapatkan cinta yg ikhlas,
maka sudah seharusnya kita yg lebih dahulu memberi cinta yg ikhlas..
sukailah seseorang tanpa niat lain kecuali ingin menjadi pasangan yang
halal dan mendapat redhanya..
cintailah seseorg kerana agamanya..
pilihlah seseorang yg datang tanpa menabur banyak janji..
mereka yang memiliki cinta suci adalah mereka yg tak kan menyentuhmu
sebelum dia halal bagimu...



it hurts to see the person u love happy with someone else..
but it hurts even more to see the person u love unhappy with u..



kalau tidak kerana semalam kita telah berusaha,
bersungguh,bersabar dan berdoa..
belum tentu hari ini kita akan berada di sini..

( ^ ^ )
( ^ ^ )


No comments:

Post a Comment